top of page
Alle vil bry seg, men ingen vil være til bry
De fleste av oss ønsker å være der for andre når de trenger det. Samtidig kan det være langt vanskeligere å være den som selv trenger hjelp.

Andre Birkeland
for 5 døgn siden2 min lesing
Gud så at at det ikke var godt
«I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden» (1. Mos. 1,1). Deretter skapte han mennesket og satt det i hagen. Gud så også noe viktig: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag» (1. Mos. 2, 18). Helt fra begynnelsen var vi mennesker ment til å leve i fellesskap. Skapt til å stå sammen, hjelpe hverandre og bære livet sammen. Likevel opplever mange å stå alene med det som er vanskelig. Menneskene rundt oss er kanskje der, men det er va

Jenny Ofrim Bruvik
27. mai1 min lesing
bottom of page
