top of page

Gud så at at det ikke var godt

«I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden» (1. Mos. 1,1). Deretter skapte han mennesket og satt det i hagen. Gud så også noe viktig:


«Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag» (1. Mos. 2, 18).


Helt fra begynnelsen var vi mennesker ment til å leve i fellesskap. Skapt til å stå sammen, hjelpe hverandre og bære livet sammen.


Likevel opplever mange å stå alene med det som er vanskelig. Menneskene rundt oss er kanskje der, men det er vanskelig å slippe noen inn. Vanskelig å sette ord på tanker, følelser og det vi egentlig bærer på.


Men når vi gjør det, når vi våger å dele litt at det som er tungt, og noen faktisk lytter, da skjer det ofte noe i oss.


Vi begynner å forstå oss selv litt bedre. Tankene kan bli lettere å sortere. Det som føltes kaotisk alene, kan oppleves mindre tungt når det deles med et annet menneske.

Det handler ikke alltid om å finne en løsning. Noen ganger ligger lettelsen ganske enkelt i det å bli møtt.


I et menneske som lytter. I et trygt nærvær. I en hjelper – slik Gud kalte oss til å være for hverandre.

 
 
 

Siste innlegg

Se alle

Kommentarer


1.png
3.png
4.png
2.png

org.nr.: 997 680 456  

adr.: Skagevegen 82, 5258 Blomsterdalen

 tlf.: 94 86 06 33

Gi tilbakemelding

Vi ønsker alltid å bli bedre. Har du en tilbakemelding eller noe du vil dele med oss, setter vi stor pris på å høre fra deg.

Hvem gjelder tilbakemeldingen?

©2025 TA VARE 

BIDRA
Ønsker du å bidra til at Ta Vare kan hjelpe enda flere som trenger det,
med samtaler, lytting og fagkunnskap? Vipps til 528533 eller bli fast giver!
Tusen takk for at du gjør Ta Vare mulig!
bottom of page